ellebellekakan

Alla inlägg under mars 2013

Av Elin - 16 mars 2013 11:39

Fick en liten sista minuten beställning igår på en smörgås tårta till lunch! Omväxling förnöjer som man säger, och resultatet blev en tårta fylld med bla, ost, skinka, grundröra( grädde, majonäs o mjukost) leverpastej, gurkmajonäs, brie, rostbiff, ägg, räkor, kiwi, vindruvor, o mandariner. Sidorna är täckta med krossade ostbågar! Tror den kommer bli uppskattad! :-)

Av Elin - 10 mars 2013 18:32

Idag var det kalas dax för syskonen Anton o Lucas! Vi var också bjudna o de var så nöjda med förra tårtan jag gjorde till Anton så jag fick äran att även fixa dessa! I tårtorna gömmer sig vaniljcreme, jordgubbar o jordgubbsgrädde! Killarna var så fint utklädda till superhjältar och de var så nöjda med sina tårtor!

Av Elin - 3 mars 2013 12:29

En av mina bästa väninnors son Melker är helt såld på pirater så temat på denna tårta var givet! Den roligaste tårtan jag gjort hitintills! Riktigt nöjd med den. I tårtan är det choklad bottnar med dumlefluff o hallonmousse. Jag har äran att själv vara med på kalaset och det ska bli så spännande att se Melkers reaktion :-)

Av Elin - 3 mars 2013 10:31

Fick äran att göra en pippitårta till! Denna gång till Bella som fyllde 2 år. Dekorerade tårtan med lite andra färger än sist o jag tyckte resultatet blev jättebra! I tårtan gömmer sig banancreme o choklad fluff. Hoppas verkligen Bella kommer tycka om den lika mycket som jag gör :-)

Av Elin - 3 mars 2013 09:42

Grannens dotter Sofie önskade en tårta till sitt kalas och det är ju klart man ställer upp! Pastelliga färger med fjärilar, blommor o glitter tyckte jag passade. Tårtan är fylld med mjölkchoklad fluff o skogsbärsfluff.

Av Elin - 3 mars 2013 09:05

En god vän har flyttat till sin första lägenhet o önskade en personlig tårta till inflyttningskalaset! Personen ifråga älskar mode mm, o nycklarna fick symbolisera flytten! Tårtan innehåller lemoncurd mousse o vitchoklad fluff.

Av Elin - 1 mars 2013 14:40

Jodå, till helgen ska det knåpas ihopa inte mindre än 4 st tårtor! Det ska nog gå bra då jag redan förberett de flesta dekorationerna...håll utkik, kommer lägga upp bilder här allt eftersom!

Presentation


Välkommen till mitt lilla bakgalleri!

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Tårtor Barn

Tårtor Övrigt


Ovido - Quiz & Flashcards