ellebellekakan

Alla inlägg under februari 2013

Av Elin - 15 februari 2013 11:36

Denna helgs beställning är redan levererad eftersom det var till en arbetskompis far som fyller år imorgon! Kravet var att det skulle finnas verktyg, annars fick jag fria händer. Resultatet blev lyckat o jag hoppas han blir glad för sin överraskning! Tårtan är fylld med vaniljcreme, hallon o hallon mousse.

Av Elin - 10 februari 2013 19:05

Ebba som fyller 3, gillar liksom Julia Pippi o prinsessor över allt annat, så det fick bli en tårta av varje! Prinsess tårtan blev klart godkänd men roligast var det att göra pippitårtan, så mkt fina färger! Den gillade jag skarpt själv för att inte tala om Julia som hade lite separationsångest när tårtan blev hämtad.... Tror jag kommer få göra en till i oktober till henne!

Av Elin - 10 februari 2013 18:55

Min finaste väninna Maria är först ut med att fylla de 30 i år o hon hade en önskan om att jag skulle göra en tårta o det ställde jag gärna upp på! Eftersom vi skulle bli en 15 pers på kalaset så fick det bli en 2 våningstårta,min första! Hade jag haft mer tid hade jag gjort mer dekorationer, men ett lipgloss var en självklar grej på denna tårta då Maria har ett rykte att nästan missbruka denna sminkproduk :-)) Maria var jättenöjd med sin tårta o för första gången fick jag smaka min egen produkt, helt klart godkänd. Innehållet var hallon, hallon mousse o dumlefluff.

Av Elin - 8 februari 2013 10:21

Har börjat så smått att modellera till helgens Pippi & prinsesstårta! Ska bli kul att göra klart dem imorgon. I helgen ska det även tillverkas en 30-års tårta till min finaste väninna, tidsoptimist-javisst! Men det löser sig nog :-)

      

Av Elin - 7 februari 2013 09:52

I takt med att beställningarna på tårtor väller in så expanderar även "företaget" o tillbehören, numera får inte hobbyn längre plats i skafferiet! Men det är såklart bara kul!

Av Elin - 5 februari 2013 17:49

Världens godaste cakepops, som jag gjorde i julas

när vi hade lite adventsmys med grannarna.

Går absolut att göra året om, bara att byta ut

strösslet till något minde juligt! :-)

Gör såhär:


ca 15 st

1 pkt oreo cookies (jag använde ballerina kladdkaka,går lika bra!)

1 pkt philadelphia marabou

200 g choklad

Grillpinnar (eller om du har riktiga cakepops pinnar-finns bla på panduro)


Kör kexen i en matberedare till de är fint smulade. Tillsätt philadelphia marabou,

blanda samman till en jämn, krämig konsistens.

Rulla degen till ca 15 bollar, lägg de sedan i kylskåpet mins en timme.

Smält vit eller mörk choklad i ett vattenbad tills den är rinnande. Ta ut

bollarna ur kylen, doppa pinnen i lite smält choklad och tryck sedan in den

i chokladbollen. Doppa sedan hela bollen i den smälta chokladen. Fyll ett glas

med strösocker eller salt som du sedan sätter pinnarna i så att chokladen

kan stelna. Dekorera med strössel,kokos,nötter innan chokladen stelnat

helt på bollen, eller inget alls. Sätt in de i kylen en stund o avnjut sedan :-)

 

Av Elin - 5 februari 2013 17:42

Samma helg som blixten tårtan skulle tillverkas fick jag min första stora beställning! 4 doptårtor till Ellies dop, varav en som skulle vara mer dekorerad än de andra tre. Ellies mamma Åsa blev glatt överraskad då jag föreslog stjärn o converse tema, eftersom hon utan att jag visste det själv har dille på just stjärnor! Mall till converse skorna finns på nätet, och det var lite knåpande att få ihopa dem, men det

blev bra tillslut!

Efter många timmars pysslande o lite motgångar stod tårtorna färdiga för avhämtning! Senare på dopdagen fick jag ett Jättefint sms om att alla tyckte tårtorna var fantastiska o dessutom smakade bra! Den bästa kritik man kan få!

Av Elin - 5 februari 2013 17:29

Anton önskade sig en blixten tårta o det fick det bli! Även här fick jag fria händer o att se Antons ansiktsuttryck när de kom o hämtade tårtan var verkligen värt allt besvär! :-) i tårtan dolde sig vaniljcreme o jordgubbsgrädde.

Presentation


Välkommen till mitt lilla bakgalleri!

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<<
Februari 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Tårtor Barn

Tårtor Övrigt


Ovido - Quiz & Flashcards